Reklamační řád
Reklamace prosím zasílejte na adresu: Chválkovická 151/82, 779 00 Olomouc.
- Tento reklamační řád stanovuje podmínky a postupy pro uplatnění reklamací vad zboží a nároků na záruku mezi prodávajícím a kupujícím, v souladu s platnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud je kupující spotřebitelem, vztahují se na něj i ustanovení zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Prodávajícím je MB Auto Group s.r.o., IČ 7817061, se sídlem na Chválkovické 151/82, 77900 Olomouc, zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 77276. Společnost se specializuje na prodej autodílů a motocyklových dílů. Kontakt: info@mbautogroup.cz, telefon: +420 604 441 514..
- Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která uzavírá smlouvu s prodávajícím. Spotřebitelem je fyzická osoba, která smlouvu uzavírá mimo své podnikatelské aktivity nebo profesní činnosti.
- Kupující – spotřebitel je pak fyzická osoba, která uzavírá smlouvu s prodávajícím za účelem, který není spojen s jejím podnikáním nebo profesní činností.
- Kupující může reklamaci uplatnit několika způsoby: Odesláním zboží na adresu provozovny prodávajícího poštou nebo osobně, případně zasláním e-mailu na uvedenou e-mailovou adresu. Reklamace je považována za uplatněnou dnem, kdy prodávající obdržel reklamované zboží.
- Při prodeji nového zboží prodávající odpovídá: Kupujícímu – spotřebiteli za to, že zboží při převzetí nemá vady a že se vady u spotřebního zboží nevyskytnou během 24 měsíců od jeho převzetí. Pokud je v záručním listu nebo na zboží uvedena delší záruka než 24 měsíců, platí tato delší doba. Kupujícímu, který není spotřebitelem, záruka za jakost neposkytována.
- Pokud se při předání zboží nebo během záruční doby objeví vada, která znemožňuje řádné používání zboží, a vadu lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné odstranění (např. opravou). Pokud se jedná o odstranitelné vady na dosud nepoužitém zboží, může kupující místo opravy požadovat výměnu vadného zboží za nové, bez vad. Pokud vada postihuje pouze část zboží, má kupující právo na výměnu pouze této části. Kromě toho má kupující při odstranitelné vadě také právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která znemožňuje řádné používání zboží jako bezvadného, má kupující následující práva: Výměna zboží: Kupující má právo požadovat výměnu vadného zboží za nové. Sleva z kupní ceny: Kupující může žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Odstoupení od smlouvy: Kupující má také právo odstoupit od kupní smlouvy
- Kupující nemá právo uplatňovat práva z vadného plnění v následujících případech: Znalost vady před převzetím: Pokud kupující věděl o vadě zboží před jeho převzetím. Vlastní způsobení vady: Pokud vadu zboží způsobil sám kupující. Stav zboží při vrácení: Kupující nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na dodání nového zboží, pokud nemůže zboží vrátit v původním stavu, v jakém ho obdržel, s výjimkou případů stanovených zákonem.
- Pokud kupující neodstoupí od kupní smlouvy a neuplatní právo na dodání nového zboží bez vad, výměnu jeho součásti, nebo opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má nárok na přiměřenou slevu i v těchto případech: Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad. Prodávající nemůže vyměnit vadnou součást zboží nebo provést jeho opravu. Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo zjednání nápravy by kupujícímu způsobilo značné obtíže.
- Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co zjistí vadu. Reklamace, které jsou doručeny prodávajícímu, budou vyřízeny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejich uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. Prodávající vystaví písemné nebo emailové potvrzení o uplatnění a vyřízení reklamace. Pokud prodávající není přímým výrobcem, může po předchozím písemném nebo emailovém upozornění prodloužit lhůtu na vyřízení reklamace.
- Dnem, kdy byla reklamace uplatněna, se považuje den, kdy bylo zboží doručeno na adresu provozovny prodávajícího: Chválkovická 151/82, Olomouc 77900.
- Pokud je reklamace sporná, rozhodne prodávající o jejím přijetí do 5 pracovních dnů od dne, kdy byla reklamace uplatněna.
- Záruka a odpovědnost za vady se nevztahují na zboží, pokud byla reklamace podána po uplynutí záruční doby. Taktéž se nevztahují na běžné opotřebení zboží, které vzniká jeho používáním. Záruka a odpovědnost za vady se nevztahují na problémy způsobené nesprávným použitím, nedodržením pokynů, nevhodnou údržbou nebo špatným skladováním. Pokud je zboží prodáváno za sníženou cenu, prodávající neodpovídá za vady, kvůli kterým byla cena snížena; v takovém případě má kupující právo na přiměřenou slevu místo výměny zboží.
- Reklamaci můžete uplatnit následujícími způsoby: Informováním prodávajícího e-mailem nebo písemně. Doručením reklamovaného zboží (s výjimkou dobírky, kterou prodávající nepřijímá) pouze na adresu provozovny prodávajícího. Při zasílání je důležité, aby kupující zabalil zboží do vhodného obalu, aby se zabránilo jeho poškození nebo zničení. Ke zboží je třeba přiložit doklad o jeho zakoupení (fakturu nebo jiný doklad prokazující koupi), popis závady, informace o vozidle (značka, model, rok výroby, výkon, objem, VIN kód) a potvrzení od odborného servisu o montáži, včetně údajů o najetých kilometrech při montáži a demontáži. Pro usnadnění procesu reklamace je doporučeno poslat zboží v jeho původním obalu.
- Prodávající nenese odpovědnost za škody na zdraví osob, majetku nebo zboží, které vzniknou v důsledku používání zboží v rozporu s přiloženým návodem, neodborným zacházením, zneužitím zboží nebo nedbalostí.